18 Şubat 2011 Cuma

Şizoşems(Bir Şizofrenin Günlüğü -2)

Merhaba ŞEMS bugün ikinci günümüz.Fazla uzun tutmayacağım.Bugün arkadaşlarımın beni aramasıyla uyandım.Evet yine gereğinden fazla uyumuştum.Derse gelmem için aramışlardı.Geç kaldığımda merak eder yaparlar böyle sağolsunlar.Bugün içimde gitmeye dair bir istek yoktu aslında.Neyse aceleyle hazırlanmaya başladım tam çıkacakken tekrar telefon geldi ders iptal olmuş :D neyse kendime birşeyler hazırladım.Daha sonra film izlemek için bilgisayarıma geçtim.Life As We Know It(Başımıza Gelenler) diye bir film izledim.Oldukça güzeldi.Romantik komedi biraz da dram...oldukça güzel kurgulanmış.beğendim.

Filmden sonra biraz kitap okudum.İskender Pala'nın Şah & Sultan adlı kitabını okuyorum.Kitabı merak ediyorsun biliyorum.Ama sana anlatabilmem için önce okuyup bitirmem gerekiyor.İstersen kitabın arka kapağında yazanları yazayım sana;

Tutku…
Güzellik…
Aşk ve savaş. Sadece gönüllerin değil alınların, kemiklerin ve gözlerin alev alev yandığı savaş.
Kahramanlarını, Yavuz Sultan Selim’i de Şah İsmail’i de tarihin merdivenlerinde bir basamak aşağı indiren bir basamak yukarı çıkaran savaş.
Çaldıran...
Şimdi Çaldıran ne 500 yıl geride ne 500 yıl ileride.
Savaş tasında büyücünün gördüğü neydi?
Kızılbaşlık!
Sünnilik!
İktidar hırsı.
Aşkın bir çökelti gibi dondurduğu zaman!
Korku? Ya o?
Yazar biraz da korkuların üstüne gidendir.Tarih ileriye doğru çözüldükçe ağacın kökleri de görülecektir.
Alevi de Sünni de bağlıdır o köke. Birdir o toprakta.
Gölgeler büyümüşse ışığı değil korkuyu yenmek gerekir.

Karanlıkve kör ışığın egemenliği boğmasın artık nesilleri.
Ve işte bir kez daha aşk!
Şiir kadar iktidar atında rüzgâra ve ateşe doğru yol alan iki hükümdar.
Şah ve Sultan…
Dünya incisi zarif ve asil kadınlar. Yeminlerine bağlı erkekler.
Masal kadar gerçek.
Büyüleyici olduğu kadar umut verici.
Şah&Sultan her cümlesi aşkla okunacak bir kitap.
İskender Pala’dan…


Evet kesinlikle okunacak bir kitap.Saat 4 civarıydı başım ağrıyordu.Oldukça fazla uyumuştum ama uykum vardı.Bir kaç saat uyumak istedim.Birkaç saat mi kalktığımda saat gece 10du :D Bugün pek bi verimsiz geçti.Uyumakla geçti diyebilirim.Bazen oluyor böyle çok fazla uyuyorum.Bazense çok az uyuyorum hatta uyumadığım günler olabiliyor.Sorma neden ben de bilmiyorum.Demiştim sana fazla düzenli biri değilim bir kaç senedir.Ceplerimden dökülenleri toplamakla meşgulüm.Belki birisi yardım etmek ister de bende düzene girerim.Eee aslında artık yalnızda değiliz.Gönül rahatlığıyla O'ndan yardım isteyebiliriz.Hem o hep dua etmemizi Kendisinden yardım istememizi söylemedi mi ayetlerinde.Evet evet haklısın O ol dedikten sonra karşısında ne durabilir ki.Şükür olsun ALLAH'a...

Dediğim gibi fazla uzatmayacağım bugün.Herşeye rağmen güzel bir gündü.Birkaç yeni karar daha aldım.Zamanla bunlardan bahsedeceğim sana.Ben ŞİZO sen ŞEMS.Sanırım ŞİZOŞEMSden bugünlük bu kadar bir sonraki güne görüşmek üzere hoşçakalın ALLAH'a emanet olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder